Regional Verksamhetsutvecklare

Om Comfort-kedjan

Comfort är Sveriges största VVS-installationskedja med en stark lokal förankring med etableringar på 137 platser runt om i landet. Under 2022 har Comfort-kedjan tagit de första stegen från att vara Sveriges största VVS-kedja till att bli en av de ledande multidisciplinära aktörerna inom installation. Det nya Comfort innebär möjlighet att både förvärva bolag, men även att utveckla och öka konkurrenskraften för befintliga medlemmar. Kedjan kommer att fortsätta drivas och utvecklas utifrån det lokala entreprenörskapet. Företagen i kedjan jobbar främst med VS men även el och ventilation.

Syfte med rollen

Med utgångspunkt från det lokala Comfortföretaget och kedjans behov skall du utveckla medlemmarnas affärer och därigenom skapa ökad lönsamhet för det lokala Comfortföretaget med hjälp av de verktyg, system och erbjudanden som kedjan kan erbjuda.

Ansvarsområden

  • Vara kontaktperson för respektive lokalt Comfortföretag enligt gällande regionindelning
  • Tillsammans med varje lokalt Comfortföretag analysera behov, identifiera åtgärder och ta fram en årlig handlingsplan inklusive uppföljning
  • Analysera medlemsföretagen baserat på ekonomiska utfall samt presentera och sälja in Comfort-kedjans gemensamma erbjudanden och verktyg till Comfortföretagen
  • Vid behov agera projektledare för interna projekt inom kedjan
  • Vara stöd för Comfortföretagen i deras verksamhetsstyrning
  • Aktivt driva kunskapsöverföring inom kedjan
  • Introducera och stötta i Comfort Verksamhetssystem lokalt
  • Introducera nya medlems- och dotterbolag enligt fastlagda rutiner


Erfarenhet

  • Bakgrund från att arbeta i en serviceinriktad- och supporterande roll där du ser möjligheter att utveckla/stötta/bidra med kompetens.
  • Grundläggande kunskap och erfarenhet inom komplex bred försäljning 
  • Erfarenhet av att utveckla (skapa förändringar, etablera koncept) verksamheter
  • Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska analyser och förstår grundläggande företagsekonomi.
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring och/eller försäljning.


Affärskritiska personliga kompetenser

  • Vara självgående och planera sin egen arbetstid
  • Engagerad med en förmåga att se lösningar framför problem
  • Kommunikativ både verbalt och skriftlig
  • Driven, engagerad, analytisk och lösningsorienterad.
  • Utåtriktad, trygg och lyhörd.
  • Ha god ledarskaps- och samarbetsförmåga.
  • Förstå, tolka och arbeta utifrån ekonomisk information
  • Lätt att samarbeta och förmåga att kommunicera med olika individer
  • Prestigelös och ödmjuk, samtidigt med en hög integritet


Låter detta intressant och du har rätt erfarenheter så ansök nedan.

Har du frågor kontakta Ulf Lindén ulf.linden@basedonpeople.se eller Per Jerndahl per.jerndahl@basedonpeople.se